Scouts

Wanneer: donderdag

Tijden: 19:00 – 21:00

Contact: scouts@scoutinglucas.nl

Heb je zin in actie? Word dan lid bij de Scouts! Als Scout beleef je uitdagende avonturen en verleg je je eigen grenzen. Samen met elkaar onderneem je gave activiteiten waar je ook nog eens wat van leert. Op trektocht door de bossen of koken op je eigen vuurtje. Ontwikkel je eigen mening en ontdek de wereld om je heen.

Wat doen we zoal?

Bij de Scouts wordt actie van je verwacht! Houd je van avontuur en gezelligheid?  Bij de Scouts neem je in groepsverband deel aan allerlei uitdagende activiteiten. Dat kan een fysieke uitdaging zijn, zoals een stoere hindernisbaan, maar ook een uitdaging voor je verstand of je creativiteit. De activiteiten die we ondernemen zijn verdeeld in vijf categorieën; sport en spel, koken en stoken, kaart en kompas, pionieren en creatief. Ook geven we workshops in EHBO, tent en omgeving, omgaan met zaag en bijl en meer belangrijke dingen die je moet weten als we gaan kamperen in de bossen.

Het samenwerken met leeftijdsgenoten speelt bij alles wat we doen een grote rol. Samen met de andere leden van jouw patrouille (groepje) maak je er iets geweldigs van. En naar mate je zelf meer ervaring hebt krijg je ook meer verantwoordelijkheid en zie je dat de leiding en de andere leden van jouw patrouille echt op je gaan rekenen. Als Scout wordt je op deze manier steeds zelfstandiger en wordt je voorbereid op de volgende speltak, de Explorers, waarin je zelf activiteiten gaat organiseren.

Gaan we op kamp?

Kampen zijn erg belangrijk bij de Scouts. Elk seizoen gaan we verschillende keren op kamp.

In het begin van het seizoen gaan we op herfsthike. Dit is een tweedaagse looptocht die de Scouts per patrouille lopen. Per dag leg je zo’n vijftien kilometer af aan de hand van een route die de leiding gemaakt heeft. ’s Avonds overnacht je in een blokhut van een andere Scoutinggroep uit de buurt.

In het voorjaar gaan we op kampeerweekend. Op een bebost stukje terrein bouw je met je patrouille je eigen kamp op, met daarin een gepionierde eettafel, een stookbak om op te koken en twee tenten, één voor de jongens en één voor de meisjes. En ’s avonds sluiten we gezellig af met een kampvuur.

Het hoogtepunt van het seizoen is het zomerkamp, wat altijd plaatsvindt in de eerste week van de schoolvakantie. We kamperen dan een hele week op een kampeerterrein ergens in Nederland. Gedurende de week doen we allerlei verschillende en uitdagende programma’s. Ook is er elk jaar een themaverhaal, dat als een rode draad door het hele kamp heenloopt. Daarnaast gaan we eens in de vier jaar op kamp naar het buitenland.